|| kesedihan melanda ||

February 11, 2013

Isnin , 11 / 02 / 2013

! Assalamualaikum !
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


Malam yang nyaman lagi sejuk ini membuatkan aku betul-ii rasa sejuk dan hati memberontak nak sangat balik ! Nak balik , nak balik !! hahaha *mengade-iiaku

Aku baru je baik demam , tapi tak sihat betul-ii , tiba-ii datang kes macm himpap kepala aku malam nie dan menyebabkan aku kena berfikiran waras , tak nak jadi macam diri aku yang 2 minggu dulu .

Aku tahu , aku kena kuat tempuh hari-ii yang mendatang dari sekarang dan anggap tak ada apa-ii pun yang terjadi dalam hidup aku . Tapi aku kena ingat yang aku kembali keseorangan dalam tempoh yang begitu lama . Walauapapun yang terjadi Allah ada bersama aku , Allah ada . Allah sentiasa ada . Dalam tempoh yang begitu lama , aku kena belajar banyak perkara , bukan sahaja belajar jadi seorang yang amanah , tapi beljar jadi seorang manusia yang berguna dan menjadi seorang muslimah yang kuat , sejati bukan jadi perempuan yang dipandang orang hanya sebelah mata . 

Yup ! Mulai malam nie , aku akan tanam azam yang baru , setekad tekadnya ! kepada sidia , terima kasih ^^ . Mulai saat ini , aku hanya menunggu prince charming dalam melamar :D . Siapa tah prince charming tu ?? =,="

نؤمن في الحب بعد الزواج

Setiap apa yang terjadi menjadikan seseorang tu matang dan boleh dijadikan iktibar pada masa yang akan datang . Dalam kesedihan yang melanda , aku tak mampu tipu diri aku yang aku inginkan kegembiraan seperti dulu . Entah kenpa , sejak 2 menjak nie apa yang aku fikirkan macam menjadi kenyataan . Ya Allah , takutnya dengan fikiran aku . Lepas nie kena fikir nak 4 flat , mana tahu kut-ii jadi kenyataan , hahaha . Tak 4flat pun , 3.5 keatas pun dah cukup . Aamiin .

Tak tahu nak luahkan apa lagi , cukup sampai sini saja yang mampu aku luahkan , yang lain biarlah hati aku je yang pendamkan . Nak minta peluang ke-2 , rasanya tak layak dah sebab dah banyak kali dapat peluang .  Andai ini jalan yang terbaik yang kami kena tempuh , aku redha , dalam masa yang sama , aku ingin baiki diri aku . 



|| Nota Hati ||Belajarlah mencintai kekurangan seseorang , kerana kalau kita tahu kelebihan dia , kita akan bersyukur :) Jangan belajar mencintai kelebihan seseorang , kerana kalau kita tahu kekurangan dia , kita akan kecewa :(



You Might Also Like

0 comments