Azab Bagi Kaum Wanita Di Neraka .

May 06, 2014

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani



|| Nota Hati ||( Tolong ingatkan kepada semua kaum HAWA yang anda kenal terutama sekali ahli keluarga anda )

Saudara dan saudari kaum Muslimin dan Muslimat . Renungan khususnya untuk para wanita (HAWA)

Sayidina Ali R.A menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah saw menangis manakala ia datang bersama Fatimah . Lalu keduanya bertanya mengapa Rasulullah saw , mengapa beliau menangis ?
Beliau menjawab ,
" Pada malam aku di isra'kan , aku melihat perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan . Itulah sebabnya mengapa aku menangis . Karena , menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya ."
Putri Rasulullah saw kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya.

Rasulullah saw menjawab
" Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih "

" Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya "

" Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya , diulurkan ular dan kala jengking "

" Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri , di bawahnya dinyalakan api neraka . Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam , memakan tali perutnya sendiri . Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta , dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka , otaknya keluar dari lubang hidung , badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan kusta "

" Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar , beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya "

" Aku lihat perempuan yang rupanya seperti (maaf) anj**g, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malaikat memukulnya dengan pentung dari api neraka "

Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan,
" Mengapa mereka disiksa seperti itu ? "

Rasulullah menjawab,
" Wahai putriku , Adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya ."

" Perempuan yang digantung (maaf) p*y*d*r* adalah isteri yang 'mengotori' tempat tidurnya. "

" Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya , ia keluar rumah tanpa izin suaminya , dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas. "

" Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah kerana ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain. "

" Perempuan yang memotong sendiri dengan gunting api neraka kerana ia memperkenalkan dirinya kepada orang lain , bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya. "

" Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya kerana dia meninggalkan solat dan tidak mahu mandi junub. "

" Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang umpat dan pendusta . Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami. "

Mendengar itu , Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis dan inilah peringatan kepada kaum perempuan .


Sumber : Facebook
Imej : Google .

|| Terima kasih , Fi Hifzillah . Ilal LiQa'  ||


You Might Also Like

0 comments